Fox

Foxen är en utveckling av den traditionella Foxtroten och som blivit allt populärare på dansgolvet. Den karakteriseras av ett samspel i dansen med variation och anpassning till musiken, danspartnern och den egna förmågan. Den dansas främst till långsammare musik av olika karaktär men också till snabbare låtar som man annars vanligtvis dansar bugg eller foxtrot till.

Kurserna passar dig som aldrig dansat foxtrot förut men även dig som är ute och dansar socialt.

Fox Utveckling [intensivkurs]
Lör 10.00 (6t) 1 ggr. Start 16/3.
Ledare Gunnar, Evalena.
16/3 Lör 10.00 (6t) 1 ggr Stängd »

Fox Utveckling
Kurs för dig som socialdansar och/eller har gått våra tidigare kurser eller har motsvarande kunskaper och vill utveckla dina färdigheter till en högre nivå. Vi fördjupar oss i teknik och variationer som passar för socialdansgolvet och ger praktiska tips för dansen.

Smörgåsfika ingår.

Gunnar och Evalena har lång danserfarenhet från tävlings-, tränings- och socialdansgolven. De har varit kursledare i Bugg och Foxtrot sedan 80-talet och bland annat under 10 år haft kurser vid Dansbandsveckan i Malung.

När: Lör 10.00-16.00

Start: 2024-03-16 (3 dagar sedan)

Nivå: Från Fortsättning/Medel

Fox Grundkurs
Mån 19.30 (1t, 30m) 5 ggr. Start 18/3.
Ledare Gunnar, Evalena.
18/3 Mån 19.30 (1t, 30m) 5 ggr Direkt »

Fox Grund

Kurs för dig som inte dansat Fox tidigare eller känner att du vill förbättra dina grunder och komma underfund med Foxens möjligheter och uppleva dess glädje. Kursen ger dig den teknik som behövs för att utveckla din foxdans vidare.

Fox är en utveckling av traditionell Foxtrot som har blivit allt populärare på dansgolven. Den karakteriseras av ett samspel i dansen med variation och anpassning till musiken, danspartnern och den egna förmågan. Den dansas främst till långsammare musik av olika karaktär men också till snabbare låtar som du annars vanligtvis dansar Bugg eller Foxtrot till.

När: Mån 19.30-21.00

Start: 2024-03-18 (igår)

Direktanmälan t.o.m. tis 26/3

Foxdanskväll
Mån 19.00 (3t) 1 ggr. Start 22/4.
Ledare Gunnar, Evalena.
22/4 Mån 19.00 (3t) 1 ggr Direkt »

Foxdanskväll Måndag
Danskväll för dig som gått minst en grundkurs i fox eller har motsvarande kunskaper och vill dansa och pröva dina färdigheter.

Kvällsfika ingår.

Framflyttning ca första halvtimmen.

Medlemskrav.

Tid 19.00-22.00

Gunnar och Evalena.

När: Mån 19.00-22.00

Start: 2024-04-22 (om 34 dagar)

Nivå: Från Fortsättning/Medel

Ledare: Gunnar, Evalena

Direktanmälan t.o.m. sön 21/4 22:59

Fox Påbyggnad [Intensivkurs]
Lör 10.00 (6t) 1 ggr. Start 27/4.
Ledare Gunnar, Evalena.
27/4 Lör 10.00 (6t) 1 ggr Direkt »

Fox Påbyggnad

Kurs för dig som gått minst en grundkurs i fox eller har motsvarande kunskaper och vill bygga på med fler färdigheter. Vi kommer att fortsätta med grundläggande teknik och variationer som passar för socialdansgolvet och med individuella tips.

När: Lör 10.00-16.00

Start: 2024-04-27 (om 39 dagar)

Nivå: Från Fortsättning

Direktanmälan t.o.m. lör 4/5 17:59

Gunnar Söderlind

Eva-Lena Söderlind

Gunnar och Eva-Lena har lång danserfarenhet, dansar själv på offentliga dansställen och har de senaste 10 åren haft kurser i Foxtrott, Fox och Bugg under Dansbandsveckan i Malung bl.a.

”Dans fyller livet med glädje, inspiration och livskraft”

Info Kurs & nivå, Fox:

Grundkurs –  Kurs för dig som inte dansat Fox tidigare eller känner att du vill förbättra dina grunder och komma underfund med Foxens glädje. Om du aldrig provat dans förut är du välkommen att börja här. Kursen ger dig den teknik som behövs för att utveckla din foxdans vidare. Fråga gärna kursledarena om råd ifall du undrar över något.

Påbyggnad – För dig som gått minst en grundkurs eller har motsvarande kunskaper och vill bygga på med fler färdigheter.

Utveckling – För dig som har dansat Fox förut och/eller gått minst en påbyggnadskurs och även dansat socialt. Vi fördjupar oss i teknik och variationer som passar för socialdansgolvet och ger praktiska tips för dansgolvet.