Covid-19 anpassad verksamhet – följande gäller för hösten aktiviteter

Nu när vi startar upp höstens aktiviteter så fortsätter vi följa de riktlinjer som gäller från bl.a Svenska Danssportförbundet.

Följande gäller för höstens aktiviteter (tills nya riktlinjer kommer):

– Max 50 personer per kurs (48 personer + 2 ledare)
– Vi tar enbart in jämna par (anmäler man sig utan partner så antas man till kursen när vi kan matcha jämna par)
– För vår barn & ungdomsverksamhet så uppskattar vi om föräldrar inte väntar i lokalen
– Mycket begränsat med byten (flytta fram) under varje kurstillfälle, man får dansa med en & samma partner under resp. kurstillfälle. Om det blir ojämn fördelning så gäller byten inom en mindre grupp.
– Inför varje kurstillfälle gå in så sent som möjligt i lokalen, max 10 minuter innan kursstart
– När vi byter danskurs så kommer vi att använda den andra lokalen för att inte samla fler än 50 personer i entren/fiket, ni som avslutat er kurs bör lämna lokalen så snabbt som möjligt
– Vi uppmanar alla att försöka hålla avstånd (förutom med den man dansar med förstås)
– God handhygien – tvätta händerna innan du åker till föreningen, innan kursen på föreningen, efter kursen på föreningen ..
– Byt om hemma samt att vi inte använder föreningens duschar
– Vi kommer inte att sälja fika
– Vid minsta symtom på sjukdom – stanna hemma

I övrigt så uppskattar vi för allas trevnad om följande: bla pga att vi har deltagare med allergi.
– Undvik starka dofter
– Undvik att röka precis innan ni kommer till kursen
– Inga nötter i lokalen (å då pratar vi om ”mat” 😉 )
– Hjälp till att hålla rent & snyggt i & utanför lokalen