West Coast Swing

West Coast Swing är en populär dansstil som har sina rötter i Lindy Hop och utvecklades i Kalifornien på 1940-talet. Den kännetecknas av sin smidiga, elastiska rörelse och dansas vanligtvis till modern pop, blues och R&B. Dansen utförs i en linjär bana, med partners som rör sig fram och tillbaka längs en tänkt linje, vilket skapar ett smidigt och avslappnat utseende. West Coast Swing är känd för sin improvisatoriska natur, där både ledaren och följaren kan bidra med kreativa rörelser och variationer. Den sociala aspekten och musikens bredd gör den mycket populär på dansgolv världen över.

West Coast Swing Grundkurs
Tis 19.00 (1t) 7 ggr. Start 27/8.
Ledare Therese Aurén.
27/8 Tis 19.00 (1t) 7 ggr Direkt »

Grundkurs i West Coast Swing. Inga förkunskaper krävs.

Tisdagar kl.19-20

West coast swing är en pardans med rötter i Lindy hop. Dansen kännetecknas av ett elastiskt utseende som är resultatet av en teknik som använder kompression och uttänjning när föraren vill ändra riktning på följarens förflyttning. Dansen tillåter i stor utsträckning att både föraren och följaren improviserar sina steg och rörelser. West coast swing kan dansas till olika tempon på musiken samt till olika musikgenrer som exempelvis r&b, hiphop, blues och pop.

Kursledare: Therese Aurén

När: Tis 19.00-20.00

Start: 2024-08-27 (om 35 dagar)

Ledare: Therese Aurén

Direktanmälan t.o.m. sön 1/9 18:59

West Coast Swing Fortsättningskurs
Tis 19.00 (1t) 7 ggr. Start 22/10.
Ledare Therese Aurén.
22/10 Tis 19.00 (1t) 7 ggr Direkt »

Fortsättningskurs i West Coast Swing. För dig som har gått minst en grundkurs innan.

Tisdagar kl.19-20

Kursledare: Therese Aurén

När: Tis 19.00-20.00

Start: 2024-10-22 (om 91 dagar)