Uppdatering kring Covid-19 – fortsatt pausade kurser och riktlinjer för tävlingsträning

Borås 2020-11-20
Information till alla medlemmar

Borås Dansförening har idag (2020-11-20) tagit beslut att fortsatt pausa all kursverksamhet, förutom barnkurserna. Detta görs med anledning av Västra Götalandsregionens fortsatt hårda restriktioner samt Regeringens nya riktlinjer om nytt maxantal på allmänna och offentliga tillställningar. Detaljer för vad som gäller för Borås Dansförening – se bilaga
Information-till-alla-medlemmar-1_covid nov

Dessa restriktioner gäller tills vidare.

Styrelsen håller sig hela tiden uppdaterad kring nya riktlinjer och tar nya beslut därefter. Vi tycker såklart det är väldigt tråkigt att inte kunna bedriva vår verksamhet som planerat, men anser att det är viktigt att vi alla hjälps åt och tar sitt ansvar för att minska smittspridningen.

Då vi endast pausat våra kurser är vår ambition självklart att alla innestående kurstillfällen kommer att köras färdigt på lämpligt sätt, så fort tillfälle ges!

Fortsätt dansa hemma i vardagsrummet och ta hand om er.
Håll ut – så ses vi snart igen!

Följande gäller för er som tävlingstränar:
Information-till-tävlingstränande-par_Covid 19 nov

MVH, Styrelsen Borås Dansförening